OGŁOSZENIE
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Łopiennik Górny ogłasza nabór kandydata do pracy w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Łopiennik Górny na stanowisku:
Asystent Rodziny, Koordynator /Opiekun Klub Senior +
1. Wymiar czasu pracy:
Asystent Rodziny – ½ etatu – w systemie zadaniowego czasu pracy
Koordynator /opiekun Klub Senior +- ¼ etatu
2. Wymagania niezbędne dla osoby aplikującej:
Asystentem rodziny/ Koordynatorem/Opiekunem Klubu Senior+ może być osoba, która:
1. posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na
podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie
pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną,
a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej
zawieszona ani ograniczona;
3. wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej
wynika z tytułu egzekucyjnego;
4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe.
3. Wymagania dodatkowe:
1. wysoka kultura osobista,
2. zdolność analitycznego rozwiązywania problemów,
3. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
4. odporność na stres,
5. odpowiedzialność,
6. asertywność,
4. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art.11 ust.1 ustawy o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej;
2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy
zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku
umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu
umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego
4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu
kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach
psychoedukacyjnych;
12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa
dzieci i rodzin;
13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży
i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329 ze zm.);
15. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
16. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie
tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art.17 ust.1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie
pieczy zastępczej;
17. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
18. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
19. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz
dziecka i rodziny;
20. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a
ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2020 r. poz.
218 ze zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za
niezbędną.
5. Do zadań koordynatora/ opiekuna Klubu Senior+ w szczególności należy:
1. właściwa organizacja pracy Klubu;
2. prowadzenie zajęć uaktywniających uczestników Klubu Senior+, w tym prowadzenie zajęć manualnych, muzyczno-ruchowych, czytanie opowiadań, dyskusja, rozmowy indywidualne;
3. otwieranie i zamykanie siedziby Klubu Senior+,
4. dbanie o warunki higieniczne pomieszczeń,
5. przygotowywaniu poczęstunków dla uczestników spotkań w ramach Klubu Senior+,
6. współpraca z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Łopiennik Górny
7. współpraca z innymi Klubami Senior+ i innymi organizacjami;
8. organizowanie imprez kulturalnych, wycieczek, spotkań okolicznościowych;
9. motywowanie seniorów do wspólnego spędzania czasu wolnego i zwiększenia udziału w ży-ciu społecznym,
10. współpraca z policją, strażą miejską i strażą pożarną – wykłady i prelekcje nt. bezpieczeństwa itp.;
11. organizowanie spotkań z przedstawicielami służby zdrowia w celu przybliżenia schorzeń wie-ku senioralnego, jak im zapobiegać, a jak leczyć, utrwalenie zasad udzielania pierwszej pomo-cy przed medycznej;
12. sprawowanie opieki nad klubowiczami
13. pilnowanie list obecności uczestników zajęć organizowanych w ramach Klubu Senior+,
14. sporządzenie planów, sprawozdań i informacji wynikających z realizacji zadania;
15. dokumentowanie działalności Klubu Senior+ w formie fotograficznej.
6. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. życiorys (CV),
3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom),
4. kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia),
5. kserokopie zaświadczeń o odbytych kursach i szkoleniach,
6. oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki
obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego,
7. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni
praw publicznych.
7. Informacje dodatkowe:
Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy, w systemie zadaniowego czasu pracy ( 20 godzin tygodniowo).
Praca koordynatora/opiekuna Klubu Senior+ będzie wykonywana w ramach stosunku pracy (10 godzin tygodniowo)
8. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do 29 .10.2021 r. do godz. 14:00 w siedzibie
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Łopiennik Górny, Łopiennik Nadrzeczny 3a, 22-351 Łopiennik Górny, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Asystent Rodziny”, „Koordynator/Opiekun Klubu Senior+” osobiście lub pocztą tradycyjną (liczy się data wpływu do GOPS). Dokumenty, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
Kierownik
Gminnego Ośrodka pomocy Społecznej
Łopiennik Górny
Marta Woźniak